Maak kennis met de mensen van Vannimwegen. We versterken jou op een manier die ons beiden past.

  • Daan Zwaan

    Stagiair



  • Dirk-Jan Maas

    Associé, adviseur, interimmanager

    06 - 52 37 56 72
    dj.maas@vannimwegen.nl
    Linkedin

    Dirk-Jan Maas

    Associé, adviseur, interimmanager

    Ik breng je slimmere werkwijzen, een andere cultuur, een nieuwe strategie of een fusie. Als interim manager of als adviseur help ik doordenken én het tot stand brengen van verandering. Als denker én doener zoek ik (nog meer) efficiency, resultaatgerichte inrichting en aansturing. Wars van wollige voornemens en lange notities. Ik ben analytisch en vorm me snel een goed beeld van de situatie. Spreek de taal van de markt en de sociale sector. Ook ben ik wel eens eigenwijs (zegt mijn vrouw!). Ik geef niet snel op en wil zelf ervaren. Na mijn studie bedrijfskunde werkte ik bij en voor woningcorporaties en commerciële woningontwikkelaars.

    Marja Duiverman (directeur Projectontwikkeling bij Vidomes) over Dirk-Jan:

    “Dirk Jan zette risicomanagement op voor een projectportefeuille van 100 miljoen per jaar. Hij werkt zeer gestructureerd en is een goed teamplayer.”

    Werkzaam in: ambitieverkenning, asset management, governance, interim-management, procesmanagement, risicomanagement, vastgoedstrategie, visie en focus, postfusie, samenwerking, reorganisatie

  • Erik-Jan Hopstaken

    Directeur

    Jouw en jullie koers vinden, hebben en houden. Daar help ik je bij. Ik daag bestuurders uit om de belofte van hun organisatie helder en spits te formuleren. In richtinggevende strategische teksten, met een op koers gefocuste organisatie. Of ik help je met koers te vinden door in gesprek te komen met burger, klant en met andere spelers die voor jullie relevant zijn.

    Op de achtergrond als slijpsteen, trekker, aanjager of projectduwer. Op de voorgrond als dagvoorzitter, woordvoerder of trainer. En als crisismanager: want als het misgaat, spring ik je bij.

    Ik ben directeur van Vannimwegen en docent bij ASRE, SRM en Nestas. Schrijf blogs en af en toe een boek. Bijvoorbeeld over gesprekstechnieken in Op de koffie of communicatie bij stedelijke vernieuwing in Schaken op vier borden.

    Werkzaam in: ambitieverkenning, crisiscommunicatie, reputatiemanagement, communicatiestrategie, gebiedscommunicatie, positionering & profilering, wijkbranding, stakeholdermanagement, visie en focus, organisatieontwikkeling, relatie bestuur en toezichthouder

  • Erwin Beltman

    Associé, adviseur

    Erwin Beltman

    Associé, adviseur

    Ik breng je graag terug bij de basis van corporatiefinanciën en verlos je van onbeduidende details. Het gaat om het bos: niet alle bomen zijn even belangrijk. Beginnend bij de eenvoudige basis, maak ik financiën voor iedereen op alle niveaus toegankelijk. Zo ontstaat een organisatie waarin ook niet-fineuten de bedrijfsvoering en ondernemingsplanning snappen en dragen. Het resultaat: een organisatie die op alle niveaus tussen huurder en commissaris in-control is. Ik ben financieel econoom, inzetbaar als beleidsmaker, controller en interim hoofd financiën.

    Werkzaam in: vastgoedstrategie, interim-management, DAEB en niet-DAEB, wooncoöperaties, Woningwet, holdingstructuur, financiële analyse woningcorporaties

  • Hiske de Ridder

    Adviseur

    Groepen mensen bewegen tot verandering of ontwikkeling, daar draag ik graag aan bij. Top-down waar het moet, bottom-up waar dat kan. Binnen organisaties, en schakelend tussen toezicht, bestuur, medewerker, klant, belanghouder of consument. Dat doe ik in het groot als communicatiestrateeg die gedragenheid vindt voor toerisme in Amsterdam. Tot in het klein als managementcoach voor een bureau voor bewonersbegeleiding.

    In blauwdrukken geloof ik niet, in toewijding en betrokkenheid wel. Je krijgt van mij ervaring, gezond verstand en een no-nonsense aanpak. Vraag me voor het versterken van samenwerking (in- en extern), organisatieontwikkeling, ondernemingsplannen, stakeholdermanagement en een Op de Koffie-project.

    Werkzaam in: bewonersparticipatie, communicatiestrategie, organisatiecultuur, interim-management, stakeholdermanagement, wijkbranding, ondernemingsplan, positionering & profilering

  • Joost Nellen

    Associé, adviseur

    Joost Nellen

    Associé, adviseur

    Ik help organisaties complexe vragen terug te brengen tot de kern. Hoe zorgen we dat het woningaanbod aansluit op de vraag van morgen? Hoe betrekken we bewoners bij het vernieuwen en verduurzamen van de stad? En hoe verbeteren we de dienstverlening zonder dat woonlasten de pan uit rijzen?

    Ik werd politicoloog en econoom om te leren hoe we onze samenleving rechtvaardiger in kunnen richten met de middelen die voorhanden zijn. Een vraag die onmiskenbaar van toepassing is op de wereld van het wonen. Ik ben nieuwsgierig, open en vind snel mijn weg binnen organisaties. Zo signaleer ik snel knelpunten op inhoudelijk en organisatorisch vlak. Ik verplaats me snel in uiteenlopende perspectieven en vind een gemene deler. Oplossingen zijn het meest effectief als ze gezamenlijk tot stand komen.

    Werkzaam in: bewonersparticipatie, participatie bij stedelijke vernieuwing, ondernemingsplan, visie en strategie

  • Karin Waldram

    Adviseur

    Als organisatieverandering of beleidskeuzes groeien tot een venijnig vraagstuk, kom ik tot bloei. Ik doorbreek, breng samen, ontnuchter, orden (opnieuw) en ontwerp. Met organisatieadvies, strategie, empathie en analyse gids ik door samenwerking en fusie, koers bepalen, cultuur en organisatieontwikkeling. Maatschappelijke organisaties die met hun activiteiten echt verschil maken in de levens van mensen. Dat zijn al ruim 20 jaar met trots mijn opdrachtgevers.

    Ik ben een eerlijke, directe, leuke en soms strenge gesprekspartner voor managers, bestuurders en toezichthouders. Ook medewerkers, bewoners en belanghouders zien me graag. Ik verbind me aan mijn klanten, ben loyaal, betrokken en verantwoordelijk. Ben er ook als het moeilijk wordt, als we 's nachts moeten doorwerken en als alles anders gaat dan gedacht. Ik help dus. Met kennis, ervaring, zorg, kwaliteit, af en toe een goed gemikte schop, maar vooral met veel plezier.

    Werkzaam in: ambitieverkenning, organisatiecultuur, fusie, governance, ondernemingsplan, organisatieontwikkeling, postfusie, reorganisatie, samenwerking, visie en focus, zelfevaluatie toezichthouders

  • Maik Collé

    Junior adviseur

    06 - 30 77 07 87
    m.colle@vannimwegen.nl
    Linkedin

    Maik Collé

    Junior adviseur

    Als junior adviseur ben ik leergierig, breng ik een frisse blik en pak ik elke uitdaging met beide handen aan. Ik neem geen genoegen met half werk, en zoek zaken tot de bodem uit. Met een achtergrond in de sociale- en stadsgeografie maak ik voor iedereen uiteenlopende complexe materie begrijpelijk. Assertief en sociaal ben ik ook, en met plezier stap ik af op bewoners om hen te vragen waarmee ze zitten.

    Werkzaam in onder andere: diepte-analyse, onderzoek, ondernemingsplannen, benchmark sociaal beheer, projectsecretaris

  • Mario Damen

    Associé, adviseur

    06 - 22 24 47 66
    m.damen@vannimwegen.nl
    Linkedin

    Mario Damen

    Associé, adviseur

    Als samenwerking niet vanzelfsprekend maar wel gewenst is, smeed ik het verband. Ik breng daarbij kennis van vastgoed en economie en ervaring met complexe processen. Zo begeleid ik een ingewikkeld fusietraject, schrijf een complete vastgoedvisie of een verbindend ondernemingsplan, ontwikkel en implementeer ik vernieuwend asset- en portfoliomanagement of optimaliseer een moeizaam lopend bedrijf. Balanceren tussen mens, maatschappij en markt, maakt werken voor de publieke sector boeiend. Ik verbind inhoud, mensen, processen en organisaties met resultaat en plezier.

    Werkzaam in: asset management, vastgoedstrategie, fusie, relatie bestuur en toezichthouder, ambitieverkenning, ondernemingsplan, woonvisie

  • Oscar van Opstal

    Samenwerkingspartner via vanOpstal & Vannimwegen

    06 - 31 66 53 43
    Oscar@vanOpstal-en.nl
    Linkedin

    Oscar van Opstal

    Samenwerkingspartner via vanOpstal & Vannimwegen

    Als strategische innovator begeleid ik vastgoedorganisaties met het concreet vertalen van impactvolle ontwikkelingen naar de real estate business van (over)morgen.


  • Petra Kremer

    Associé, adviseur

    Petra Kremer

    Associé, adviseur

    Communicatie en veranderkracht: dat zijn mijn kwaliteiten. Ik hou van het communicatievak en help organisaties als communicatiestrateeg met het ontwikkelen van strategie tot en met het uitvoeren. Ik word door opdrachtgevers gevraagd om organisaties communicatiever te maken. En daar draag ik graag mijn steentje aan bij.

    Leren en ontwikkelen staat voor mijn centraal. Hoe kan ik mensen, teams, organisaties, klanten en stakeholders verder helpen om de volgende toekomststap te zetten? Dat doe ik door te werken met Storytelling en verhalend werken. Daar waar ik kom, breng ik beweging. Ook werk ik graag aan de ontwikkeling van wijken, ik hou van de complexiteit en het samenbrengen van bewoners, corporaties, gemeenten. Ik zoek graag samen naar het gedeelde belang. Ik ben een verbinder.

    Je krijgt van mij enthousiasme, visie, gedrevenheid en commitment.

    Werkzaam in: communicatiestrategie, communicatie in gebieds- en wijkontwikkeling, crisiscommunicatie, perswoordvoering, team- en organisatie ontwikkeling en storytelling

  • Rob van Beek

    Interimbestuurder, -manager en adviseur

    Rob van Beek

    Interimbestuurder, -manager en adviseur

    “We werken beter samen nu”, zeggen mensen na mijn vertrek. Ik ben niet het slimste jongetje van de klas, maar breng partijen en personen in gesprek. Ik verbind organisatiedoelen aan persoonlijke ontwikkeling van medewerkers en boek zo resultaat. Dat doe ik vanuit mijn ervaring als consultant, bestuurder en manager in ruimtelijke ontwikkeling, wonen, economische ontwikkeling, vastgoed en gebiedsontwikkeling. Ik werkte voor corporaties, overheden en welzijnsinstellingen als interimbestuurder, manager strategieontwikkeling en adviseur fusiebegeleiding, samenwerking, prestatieafspraken en stedelijke transformatie.

    Ik zit eveneens de Bouwsociëteit Stedendriehoek Apeldoorn-Deventer-Zutphen voor. Ook daar verbind ik personen en organisaties. Dat geeft de energie die ik graag uitdraag!

    Werkzaam in: samenwerking, fusie, postfusie, prestatieafspraken, interim-management

  • Ronald Koopman

    Associé, adviseur

    Ronald Koopman

    Associé, adviseur

    Behoeften van klanten, medewerkers en andere belanghebbenden bepalen je doelen als organisatie. Ik focus jouw manier van denken, je ondernemings- en jaarplan, managementrapportages, processen en gedrag op die doelen. Ik vereenvoudig en concretiseer tot jij weet welke kant je op wilt en welke maatregelen nodig zijn. Ik vervul bijna vanzelfsprekend de rol van sparringpartner. Ik werk gefocust, analyseer scherp, ben vasthoudend waar dat past, reflecteer, houd continu de essentie voor ogen en ben een afmaker. Ik gebruik humor. Ik help met strategie en beleid, managementrapportages, benchmarking, kwaliteitsmanagement, organisatiedoorlichting, auditing, procesmanagement, prestatieverbetering, verander- en verbetermanagement, managementsystemen.

    Klanten over Ronald:

    “Door zijn passie en enorme drive zijn we zeer snel op de plaats van bestemming gekomen!”

    “Een aanjager met een positieve en opgeruimde instelling”

    Werkzaam in: klant- en resultaatgericht besturen, klantvisie, ambitieverkenning, ondernemingsplan, jaarplan, samenwerking, visie en focus, procesmanagement, organisatieontwikkeling, Aedes-benchmark

  • Sabah Serghini

    Secretaresse

    Sabah Serghini

    Secretaresse

    Als secretaresse bij Vannimwegen is mijn dag nooit hetzelfde. Het ondersteunen van creatieve collega's brengt veel afwisseling in mijn werk. Dat is één van de dingen die bepalend zijn voor mijn werkgeluk. Daarnaast is de open en gezellige sfeer voor mij heel belangrijk. Als ik een rapportcijfer zou geven, dan krijgt mijn werkgeluk een dikke 8.


  • Saskia Schatens

    Controller

    Ik had nooit zo veel met getallen, tot ik de productie ging doen van films en theater. Daar leerde ik hoe belangrijk financiën zijn als randvoorwaarde voor creativiteit. Die vaardigheid zet ik al jaren in voor de adviseurs van Vannimwegen. Zij vinden ‘facturen sturen’ het minst leuke deel van hun werk. Ik help bij het doen van de (financiële) administratie en het ‘in control’ houden van de organisatie. Dat doe ik pragmatisch, nuchter en op eigen wijze. Ook voor externe klanten.


  • 06 - 29 03 57 21
    s.bes@vannimwegen.nl
    Linkedin

    Simone Bes

    Adviseur

    Zorgen dat mensen begrijpen, omarmen en meedoen is de essentie van mijn werk als communicatieadviseur. Ik vertaal complexe plannen naar toegankelijke concepten voor verschillende groepen. En ik verzin de stappen die nodig zijn om mensen tot een andere mening of ander gedrag te bewegen. Communicatiestrategie, de organisatie van communicatie, de organisatie zelf, legitimatie en participatie zijn mijn werkveld. Ik pak aan, pak door, maar sta ook stil om te onderzoeken.

    Ik ben kritisch gesprekspartner voor verschillende niveaus binnen en buiten de organisatie. Goed in staat contacten te leggen en te onderhouden. Ik ben integer, sociaal, nieuwsgierig en heb oprechte aandacht voor en interesse in de medemens en zijn/haar omgeving. Een strategische denkende doener, die ook de jaarstukken schrijft.

    Werkzaam in: communicatiestrategie, communicatie uitvoering, burgerinitiatieven, op de koffie, positionering & profilering, gebiedscommunicatie, cultuur

  • Suzan Mouthaan

    Adviseur

    Verwondering zonder direct een oordeel, helpt mij de kern doorgronden. Ik lees, luister, analyseer en breng beleidsvragen terug tot de kern. Daarna zoek ik de uitweg en vat die in toegankelijke instrumenten. Een beleidsnota als het moet, liever in website of presentatie als het kan. Ik koppel het brede academische inzicht van de sociaal geograaf aan de toegankelijkheid, klantgerichtheid en lol van een web-ondernemer. Ik breng structuur, ordening, handelen, toegankelijkheid en projectleiding als het moet. Contact met de bestuurder van een projectontwikkelaar gaat me net zo makkelijk af als met haar teleurgestelde woningkoper – die is trouwens na contact met mij alweer een stuk blijer. Bel me voor klanttevredenheidsonderzoek, woonbeleid, stakeholderprojecten, organisatieverandering en samenwerkingsprojecten.

    Werkzaam in: bewonersparticipatie, stakeholdermanagement, klantverbinding, klanttevredenheid, procesmanagement, ondernemingsplan, visie en ambitie

  • 06 - 55 36 18 62
    t.james@vannimwegen.nl
    Linkedin

    Trevor James

    Adviseur

    Het inspireren, betrekken en activeren van bewoners en andere stakeholders bij het leven in de stad. Dat is de rode draad door mijn werken aan wijkbeheer, leefbaarheid, duurzame sociale, economische en fysieke stedelijke vernieuwing. Ik zorg voor gedragen wijkvisies en uitvoeringsprogramma's. Ik ondersteun en begeleid partijen bij het ontwikkelen en uitvoeren van zelf- en medebeheer projecten. Ik vind creatieve en vernieuwende strategieën voor bestaand vastgoed. Kortom: zoekt u naar manieren om burgers de ruimte te geven voor eigen initiatief? Strategieën om cocreatie te realiseren of plannen van onderop te ontwikkelen? Dan kan ik u helpen.

    Werkzaam in: bewonersparticipatie, zelfbeheer, wooncoöperatie, wijkbeheer, CPO, social enterprise, visie en focus

  • 06 – 46 33 66 94
    y.de.groot@vannimwegen.nl
    Linkedin

    Yvonne de Groot

    Adviseur

    “Volkshuisvester in hart en nieren”. “Yvonne is altijd ‘aan de bal’”. Typeringen van twee corporatiebestuurders waar ik trots op ben!

    Mijn professionele loopbaan begon in de communicatie en bestuurswoordvoering. Daarna volgde verbreding naar strategie, beleid en corporatiemanagement. Ik ondersteun organisaties in het brede ‘wonen-domein’: verhuur, incasso, sociaal beheer en beleid (overlast, kwetsbare huurders), wijk- en complexbeheer, bewonersparticipatie en herstructurering. Ook opereer ik gemakkelijk in de buitenschil van organisaties: daar waar het gaat om samenwerken en afstemmen met belanghouders. Ik denk snel, zie de verbanden, spreek de taal van huurders, woningzoekenden, medewerkers, bestuurders én toezichthouders. Ik ken de corporatiewereld én de overheid van binnenuit.

    Mijn stijl is helder en laagdrempelig. Analytisch vermogen en relevante praktijkervaring vormen een effectieve combinatie. En ik breng energie en humor mee.

    Werkzaam in: klantvisie, interim-management, organisatieontwikkeling, governance, participatie, communicatie, prestatieafspraken, samenwerking, ondernemingsplan, sociaal domein, (bestuurs)woordvoering, crisiscommunicatie, strategie en beleid