Zorgen dat mensen begrijpen, omarmen en meedoen is de essentie van mijn werk als communicatieadviseur en gedragsveranderaar. Om dat te realiseren is het essentieel inzicht te krijgen in de drijfveren van mensen. Zodat je mensen kunt aanzetten tot gedragsverandering. Ik vertaal complexe plannen naar toegankelijke concepten voor verschillende groepen. En ik verzin de stappen die nodig zijn om mensen tot een andere mening of ander gedrag te bewegen. Communicatiestrategie, de organisatie van communicatie, de organisatie zelf, legitimatie en participatie zijn mijn werkveld. Ik pak aan, pak door, maar sta ook stil om te onderzoeken.

Ik ben kritisch gesprekspartner voor verschillende niveaus binnen en buiten de organisatie. Goed in staat contacten te leggen en te onderhouden. Ik ben integer, sociaal, nieuwsgierig en heb oprechte aandacht voor en interesse in de medemens en zijn/haar omgeving. Een strategische denkende doener, die ook de jaarstukken schrijft.

Werkzaam in: gedragsverandering,communicatiestrategie, communicatie uitvoering, burgerinitiatieven, op de koffie, positionering & profilering, gebiedscommunicatie, cultuur

Projecten van Simone Bes
Evaluatie verhuisregelingen Amsterdam
Koers
Laatste jaarverslag van Woonstichting Vooruitgang voor de fusie
Koers
Schrijven en spreken als brugman
Participatie
Interim communicatieadviseur: van projectleider tot crisiscommunicatie
Interim
BEKIJK MEER LADEN EINDE
Actuele publicaties van Simone Bes
Toegankelijk schrijven en spreken (een of drie dagen)

Schrijven en spreken zijn vaardigheden die je vooral leert door 'doen'.

Trainingen
Communicatie rondom renovatie in tijden van corona

Creatieve en alternatieve manieren om bewoners te bereiken rondom renovatie en verduurzamingsmaatregelen.

Artikelen
Energiebesparing vraagt gedragsverandering

Hoe zet je bewoners aan tot zuiniger gedrag

Artikelen
De lol van een jaarverslag

Het jaarverslag vormt jaarlijks een behoorlijke kluif om op tijd klaar te hebben.

Artikelen
Participatie-7 mooie werkvormen voor persoonlijk contact

Download de handreiking met 7 werkvormen om in contact te komen met je klant.

Tools
Het is weer tijd om het jaarverslag te maken: Hoe leuk is dat!

Het jaarverslag: een terugkerende verplichting, die veel tijd kost en waar meer bij komt kijken dan je zou denken. Maar er zijn mensen die het leuk vinden om het te maken.

Artikelen
BEKIJK MEER LADEN EINDE