Leiden en begeleiden in zware tijden

Onzekerheid leidt tot lijden. Een paar adviezen om dat te voorkomen.

30 maart 2020

Laat in elk geval regelmatig iets van u horen. Laat geen (te) lange radiostiltes vallen en informeer uw huurders. Bijvoorbeeld over maatregelen die u neemt en de gevolgen daarvan voor de dienstverlening aan uw huurders. Bied perspectief: wat is de verwachte planning, wat zijn de volgende stappen? En wanneer en hoe horen bewoners daarover iets? Timing is daarnaast belangrijk. Te vroeg of te laat informeren kan leiden tot ontevredenheid - door verkeerde verwachtingen - of tot onzekerheid.

U kunt uw zakelijke informatie prima afwisselen met een persoonlijke noot. Emoties zijn sterke drijfveren voor mensen: als u begrip toont voor lastige en soms pijnlijke persoonlijke situaties, krijgt u als organisatie een menselijk gezicht. Geef daarom gerust aan hoe moeilijk u sommige beslissingen vindt, moedig huurders aan om naar elkaar om te kijken en elkaar te helpen. En bied aan om daarbij te ondersteunen. Zo kunt u leiden en begeleiden in moeilijke tijden.

Elders leest u welke (digitale) communicatie-instrumenten u kunt inzetten om in contact te blijven met uw huurders.

Elsbeth Postma

Meer weten?

Elsbeth helpt je graag!

06 4156 1554

e.postma@vannimwegen.nl