Ben jij klantgericht genoeg om klantgerichtheid bij anderen te vergroten?

Veel medewerkers binnen organisaties zijn bezig met het vergroten van klantgerichtheid. Een goede zaak! Klantwaarde creëren is immers de belangrijkste opgave van jou en je collega’s!

23 februari 2023

Van groot belang is dan dat je zelf de goede klantgerichtheid hebt om de klantgerichtheid bij anderen te vergroten. Durf jij een testje aan? Geef eerlijk aan welke stelling het meest op jou van toepassing is.

Wij zien dat veel leidinggevenden en medewerkers nog sterk gericht zijn op zichzelf en op de organisatie. En niet op de behoeften van de klanten. Doelen hebben vaak betrekking op het middel, terwijl het middel niet het doel is. Vaak is van een activiteit ook niet duidelijk welke behoefte van welke belanghebbende hiermee ingevuld wordt. Oftewel, de stellingen in de linker kolom zijn vaak meer van toepassingen op leidinggevenden en medewerkers dan de stellingen in de rechter kolom.


Dit betekent dat de gerichtheid beter kan. Wellicht beter moet zelfs. Dit start met bewustwording. En met een aanpak die dit creëert. Wil je hier meer over weten, neem dan contact op met Ronald Koopman. Je ontvangt van Ronald kennis en inspiratie om de organisatieontwikkeling op klantgerichtheid vorm en inhoud te geven.

Ronald is auteur van de boeken:

‘Theedozen en olifantenpaadjes; 132 x inspiratie voor meer enthousiaste klanten’

‘Presteren op F1-niveau; baseer je leiderschap en management op de lessen uit de Formule 1’.

Ronald Koopman

Meer weten?

Ronald vertelt je er graag meer over

06 52 08 81 48

r.koopman@vannimwegen.nl