Ronald Koopman

Ronald Koopman

Associé, adviseur

Behoeften van klanten, medewerkers en andere belanghebbenden bepalen je doelen als organisatie. Ik focus jouw manier van denken, je ondernemings- en jaarplan, managementrapportages, processen en gedrag op die doelen. Ik vereenvoudig en concretiseer tot jij weet welke kant je op wilt en welke maatregelen nodig zijn. Ik vervul bijna vanzelfsprekend de rol van sparringpartner. Ik werk gefocust, analyseer scherp, ben vasthoudend waar dat past, reflecteer, houd continu de essentie voor ogen en ben een afmaker. Ik gebruik humor. Ik help met strategie en beleid, managementrapportages, benchmarking, kwaliteitsmanagement, organisatiedoorlichting, auditing, procesmanagement, prestatieverbetering, verander- en verbetermanagement, managementsystemen.

Klanten over Ronald:

“Door zijn passie en enorme drive zijn we zeer snel op de plaats van bestemming gekomen!”

“Een aanjager met een positieve en opgeruimde instelling”

Werkzaam in: klant- en resultaatgericht besturen, klantvisie, ambitieverkenning, ondernemingsplan, jaarplan, samenwerking, visie en focus, procesmanagement, organisatieontwikkeling, Aedes-benchmark

Projecten van Ronald Koopman
MVO-beleid voor De Woonplaats
Organisatie en beleid
Tijdelijke ondersteuning op strategisch beleidsniveau
Interim
Evaluatie verhuisregelingen Amsterdam
Organisatie en beleid
Ondernemingsplan Viverion: buiten en binnen verbonden
Organisatie en beleid
BEKIJK MEER LADEN EINDE
Actuele publicaties van Ronald Koopman
In 7 stappen naar een klantvisie

Een klantvisie slaat de brug tussen wat de corporatie wil en kan betekenen en wat klanten verwachten.

Opleiding
THEEDOZEN EN OLIFANTENPAADJES

132 keer inspiratie voor meer enthousiaste klanten

Artikelen
Sustainable Development Goals voor inclusieve ontwikkeling

De SDG's zijn onderdeel van het MVO-beleid van De Woonplaats.

Artikelen
Participatie - zelfevaluatie voor de Huurdersorganisatie

Een vragenlijst die op een neutrale manier in beeld brengt hoe het met de kwaliteit van het overleg en de competenties van de vrijwilligers is gesteld.

Tools
In 7 stappen naar een klantvisie (vijf blokken online of dag live)

Een training over hoe je tot een klantvisie komt. We nemen je mee door de 7 stappen en gaan ook écht ter plekke aan de slag.

Opleiding
De verhouding van de organisatie tot haar huurders

Zorg voor ruimte in de bestaande klantprocessen om het gesprek aan te gaan met je huurders over de coronamaatregelen en wat het voor hen betekent.

Artikelen
BEKIJK MEER LADEN EINDE