Samenwerken ten tijde van corona

De coronacrisis en dan vooral de gevolgen ervan heeft ons allemaal overdonderd. Rob van Beek was interim bestuurder bij Woningstichting Leusden (WSL) toen de crisis uitbrak.

22 april 2020

Eerst leek het nog vrij rustig…. niet langer handen schudden. Toch tijd voor een personeelsbijeenkomst. Die werd gepland op dinsdag 17 maart. Maar op donderdag 12 maart bleek het allemaal echt serieus te worden. Dus de personeelsbijeenkomst werd verzet naar de maandagochtend. Nog wel fysiek bij elkaar. Niet in de kantine, maar in de hal. Dan kon iedereen met veel ruimte tot elkaar staan. De eerste afspraken werden gemaakt.

In die periode regelden we de organisatie in. We stelden een Corona Team samen met MT, bestuurssecretaris en communicatieadviseur. We bepaalden wie er nog op kantoor mag komen en wie toch echt vanuit huis moet werken, we regelden de ICT. Vlug werden nog extra laptops besteld. Best hectisch allemaal. Met het Corona Team starten we elke werkdag via Skype. In het begin moest er elke dag best veel geregeld worden. Maar een dag of 10 later ontstond er een nieuwe routine. Natuurlijk zijn er nog allerlei vragen, waar dat lossen we snel en adequaat op.

En elk nadeel heeft zijn voordeel: in de afgelopen maand is er meer bereikt in het plaatsonafhankelijk werken dan in de jaren ervoor. Ik ben benieuwd hoe dit doorwerkt als we de crisis achter de rug hebben.

Rob van Beek

Meer weten?

Rob vertelt je er graag meer over.

06 1583 2432

r.van.beek@vannimwegen.nl