Meer weten?
Erik-Jan vertelt je er graag meer over
06 55 36 18 60
SRM is al meer dan vijfentwintig jaar één van de opleidingspartners van Vannimwegen. Diverse communicatieadviseurs uit ons bureau ontwikkelden en verzorgden trainingen voor de opleidingen SRM-C en D.
Drie jaar geleden ging de SRM-organisatie door een flinke transformatie. Samen met oud-collega Karel Winkelaar pakten we de handschoen op om de SRM-D opleiding opnieuw vorm te geven. Inmiddels draait de opleiding en studeerden de eerste tien studenten af.
In de SRM D-opleiding duiken studenten gedurende ruim een half jaar diep de organisatie van de communicatie in. Ze volgen onder andere colleges over wetenschap, organisatieontwikkeling, leiderschap, het inrichten van een team, adviseren in de boardroom, accountability, business intelligence, medialogica en actuele social media thema’s. Gedurende de opleiding koppelen we voortdurend theorie aan praktijk. Zo wordt de opleiding traditiegetrouw afgesloten met een livecase. Studenten duiken gedurende een weekeind in een echte casus, altijd met media-impact, die op dat moment ook dringend aandacht vraagt. Soms uit onze wereld, zoals een casus over huisvesting arbeidsmigranten. Soms ook daarbuiten zoals een casus van een de-fuserend ziekenhuis. Als iemand het kan oplossen, zijn het deze studenten. Studenten denken met veel waardering terug aan de opleiding en de livecases, de inbrengers van de livecases trouwens ook.
Vannimwegen levert met Elsbeth Postma en Erik-Jan Hopstaken de medearchitecten, kerndocenten en livecase begeleiding. We ontwikkelen deze ‘high-impact-learning’ ook in-company voor onze klanten. Bijvoorbeeld voor mediatraining, crisisbeheersing of teamontwikkeling.
Bij ASRE zijn we meer dan 15 jaar betrokken bij de opleiding gebieds- en vastgoedontwikkeling. We verzorgen theorie colleges over stakeholdermanagent, participatie en maatschappelijk rendement. Daarnaast zetten we ook bij ASRE onze ‘leren door doen’-kwaliteit in. Erik-Jan Hopstaken verzorgt met stedenbouwkundige Berend Hoffmann (Common Affairs) een dubbelcollege gebiedsontwikkeling. In dit college gaan het maken van een gebiedsvisie en het ‘branden’ van een gebied hand in hand. In een ruim dagdeel leren studenten verschillende manieren om het proces te sturen. Allemaal met als doel om in een overzichtelijke tijd, tot een gedragen visie te komen. Ook hier werken we aan de hand van live cases. Dit jaar landen we in Bergen op Zoom. Studenten maken achtereenvolgens een gebiedsvisie en een projectontwikkelingsconcept. Dat wordt vervolgens beoordeeld door een breed team van specialisten. Hard werken hoor voor de studenten…echter dan dit wordt het niet.
Erik-Jan Hopstaken