Second opinion op de communicatie-staf

Stevige beleidskeuzes leiden niet vanzelf tot een ander gezicht. Dat gaat schuren. Je kunt niet zomaar zeggen dat je dicht bij klanten staat en ondertussen de balie sluiten.

Projectdetails

Opdrachtgever: diversen
Adviseur: Erik-Jan Hopstaken
Expertise: koers

Hoe draag je beleidskeuzes uit naar buiten?

De klantvraag

“We veranderen als organisatie, maar ik zie het onvoldoende terug in onze communicatie. Kijk eens mee of je vindt dat we het goed doen.” Bij een hele grote en een middelgrote verhuurder was de vraag aan de orde.

Onze aanpak

Erik-Jan hielp bij het opnieuw positioneren van de organisatie in haar omgeving en het formuleren van een passend profiel.

Dat profiel werpt zijn schaduw vooruit naar de organisatie van de communicatie. Het leven van je bewoners op de agenda zetten, vraagt iets anders dan dienstbaar uitvoeren van je taak goedkope woningen te verdelen. Vannimwegen schetste voor beide organisaties een communicatief programma van eisen.

Resultaat

Beide organisaties kozen voor het aanstellen van een ander hoofd communicatie.

Erik-Jan Hopstaken

Meer weten?

Erik-Jan vertelt je er graag meer over.

06 - 55 36 18 60

ej.hopstaken@vannimwegen.nl